הגורמים העיקריים המשפיעים על מראה הבטן

הגורמים העיקריים המשפיעים על מראה הבטן
26.9 | פורסם ע״י: ד״ר וולף

הבטן הינה בין האברים המרכזיים בגוף האדם הגורמים לו לתחושת אי נוחות או לרצון לעשות שינוי כלשהו. בהיותה ממוקמת במרכז הגוף, מושכת הבטן לא מעט תשומת לב. בטן נפולה או בולטת, בעלת עור תפוז או עייפה, בטן כדורית או כרסית ניכרת באופן משמעותי ומשפיעה על העיצוב הכללי של הגוף כולו.

השפעות על מראה הבטן

החיים מביאים עמם לא מעט התרחשויות המשפיעות על מראה הבטן. כולם היו שמחים לחזור לבטן הצעירה של גיל 18 אבל הזמן עושה את שלו. מה הם הגורמים המשפיעים על מראה הבטן וכיצד ניתן להתמודד עמם?

כמעט כל האוכלוסייה סובלת מבטן בעייתית: בטן נפולה או בעלת עור תפוז, היקפים רחבים וגורמים אחרים הופכים את הבטן לאיבר שלא קל לשרוף בו את השומנים ולסלק את עודפי העור. פיתוחים בתחום מתיחת בטן מבוצעים ללא הרף במטרה לגלות את הדרך לבטן השטוחה והמושלמת. תודות לשיטה חדשנית המאפשרת ניתוח מתיחת בטן ללא נקזים, יכול כל אדם ליהנות מבטן יפהפיה ומעוצבת. מתיחת בטן, שאיבות שומן וטיפולי הצרת היקפים הינם חלק מהטיפולים המחזירים רבים למראה צעיר.
בין הגורמים המרכזיים המשפיעים באופן משמעותי על מראה הבטן ניתן למנות את הסיבות הבאות:

הריונות ולידות

הריונות מותחים את עור הבטן מאד ומאמצים את השרירים בשטחי הבטן. לאחר החודשים הראשונים מתחילים שרירי הבטן, הרצועות והגידים להתמתח ואילו בגוף מופרש הורמון רילקסין על מנת לאפשר מקום לעובר. העלייה במשקל מביאה לרפיון בשרירי הבטן, רפיון הנותר גם לאחר הלידה. לידות מרובות מותחות יותר ויותר את הבטן, כך שלאחר יותר משתיים או שלוש לידות כבר קשה למדי להשיב את הבטן למצבה המתוח באמצעות תרגילים בלבד. בטן בעייתית ביותר היא זו שעברה הריונות מרובי עוברים ולכן מצריכה מתיחת בטן.

ניתוחים קיסריים

ניתוח קיסרי מבוצע בקרב 20% מהלידות, ומשפיע רבות על מראה הבטן. לאחר ביצוע הניתוח הקיסרי קשה ביותר לשוב לתפקוד מלא של הבטן ובכלל, ועל אחת כמה וכמה למראה חטוב ומעוצב. ניתוח קיסרי גורם להתנוונות של שרירי הבטן והרצועות – מה שגורם למראה בטן נפולה וחסרת חיות.

הרזיה לאחר ירידה במשקל בעזרת דיאטות למיניהן

ישנן אינספור דיאטות המוצעות בשוק הירידה במשקל, ולא תמיד נהירים העקרונות העומדים מאחורי כל דיאטה. דיאטות מסוכנות שונות מביאות את הגוף לרדת קילוגרמים רבים בתוך זמן קצר. תהליך זה גורם טראומה לגוף, ומסת שרירי הבטן מדלדלת ונחלשת באופן משמעותי. שרירי בטן מדולדלים הופכים את הבטן לנפולה ואילו באמצעות מתיחת בטן ניתן להתמודד עם המראה הנפול של הבטן.

הרזיה לאחר ניתוח קיצור קיבה

ניתוחי קיצור קיבה משפיעים על מראה הבטן ומותירים אחריהם עודפי עור משמעותיים. עודפי עור אלו מתקשים להצטמצם לאחר שנים בהן הבטן הייתה גדולה יחסית, ולכן נותרים כקמטים על גבי הבטן כולה או בטן נפולה כתוצאה מעודפי עור.

דילוג לתוכן