כיצד להתגבר על הפחד מניתוח?

כיצד להתגבר על הפחד מניתוח?
26.9 | פורסם ע״י: ד״ר וולף

בקליניקה של ד"ר וולף דוגלים במתן ערך מוסף ללקוחות הקליניקה. מלבד מעקב צמוד לפני, במהלך ואחרי ניתוח או טיפול כלשהו, אנו רוצים לוודא כי ההכנות לניתוח נעשות כמו שצריך הן מבחינה פיזית והן מבחינה מנטלית. גם בתקופת ההחלמה שלאחר הניתוח יש להכיר בתהליך מראש על מנת להקל על תהליך זה מבחינה פסיכולוגית. במידה ולא תעשו את ההכנה הנדרשת אתם עשויים לגרום לגוף ולנפש שלכם להיות לא שקטים במהלך הניתוח ולהקשות על תהליך הניתוח, כמו גם להכניס את עצמכם לדיכאון או הלם מסוים בתקופת ההחלמה שלאחר הניתוח אם אינכם יודעים במה היא כרוכה.

ראשית – כיצד נתגבר מהפחד מהניתוח?
במידה ועברתם כבר כמה ניתוחים בחייכם הרי שעוד ניתוח אחד לא יזיז לכם במיוחד. ייתכן ותהיה לכם התרגשות קטנה אולם אתם כבר יודעים כיצד להכין את עצמכם לפני הניתוח וכיצד להתמודד עם התקופה שלאחר הניתוח. במידה ומדובר בניתוח הראשון או השני שלכם אתם וודאי עדיין חוששים (וזה טבעי לגמרי) וכדאי לכם לעשות הכנה נפשית ופיזית כדי להגיע רגועים יותר במהלך הניתוח.

· הרופא המנתח – 80% מהביטחון שלכם יכול להיבנות על הרופא המנתח. במידה ומדובר ברופא מנוסה, מומחה בתחום וכזה שקיבל המלצות רבות מלקוחותיו לאורך השנים – הרי שאתם יכולים להיות רגועים שאתם בידיים טובות וכל היתר זו הכנה מנטלית שלכם בלבד.

· תיאור הניתוח מראש – כדאי לשבת עם הרופא שיספר לכם את תהליך הניתוח, מה הולך לקרות במסגרת הניתוח וקצת על תקופת ההחלמה שאחרי הניתוח.

· הרדמה מלאה או מקומית? – במידה ויש לכם פחד גדול מהרדמה מלאה וודאו עם הרופא האם ניתן לבצע הרדמה מקומית. במידה ואתם מיועדים להרדמה מקומית ומפחדים להסתכל על מהלך הניתוח בדקו אפשרות להרדמה מלאה.

· חשבו על התקופה שאחרי – דמיון מודרך אף פעם לא מזיק. חשבו על אורח החיים שלכם בתקופה שאחרי ההחלמה מהניתוח וכמה זה ישפר את איכות החיים שלכם.

· הכירו תרגילי נשימות – למדו לפחות תרגיל נשימות אחד שתוכלו להירגע אתו לפני הניתוח.

שנית – תקופת ההחלמה שלאחר הניתוח:
חשוב להכיר בזמן ההחלמה בתקופה שלאחר הניתוח, כולל תהליך ההחלמה עצמו ואת המוגבלויות השונות שלכם במהלך תהליך ההחלמה. כך לא תופתעו משום דבר בתקופה הקצרה שלאחר הניתוח ותוכלו להכין את עצמכם מבחינת סידורים, עבודה ואנשים שיתמכו בכם לכל הצרכים שלכם.

דילוג לתוכן