מתיחת בטן והרמת חזה

מתיחת בטן והרמת חזה
26.9 | פורסם ע״י: ד״ר וולף

ניתוח מתיחת בטן והרמת חזה הוא אחד מהניתוחים המשולבים, שהפכו בשנים האחרונות לפופולאריים מאוד בקרב נשים. במהלך ניתוח זה, כמו במהלך ניתוחים משולבים אחרים, מטופלים במקביל שני אזורים בגוף ובמקרה דנן – עוברת הבטן מתיחה והחזה מורם ומעוצב מחדש. לביצוע ניתוח משולב של מתיחת בטן והרמת חזה ישנם לא מעט יתרונות ביחס לביצוע שני הניתוחים בנפרד, כדוגמת: יעילות ויצירת מראה הרמוני ומושלם יותר. עם זאת, בעת ההחלטה על ביצוע הניתוח חשוב ביותר לערוך בדיקות נחוצות ולקחת בחשבון שיקולים שונים, הקשורים למצבה הפיזיולוגי והנפשי של האישה. מסיבה זו, מומלץ שרק מנתח פלסטי מתמחה במתיחת בטן ובעל ניסיון רב בתחום, כדוגמת ד"ר יורם וולף, יבצע אותו.

מידע כללי ניתוח מתיחת בטן והרמת חזה

ביצוע ניתוח מתיחת בטן והרמת חזה הוא שכיח ביותר בקרב נשים לאחר לידה. שכן, במהלך ההיריון עובר גוף האישה שינויים פיזיולוגים רבים, שחלקם, לרוע המזל, אינם חולפים לאחר הלידה. במרבית המקרים שמירה על תזונה נכונה והקפדה על ביצוע פעילות גופנית סדירה במהלך ההיריון ולאחריו, מסייעות בירידה במשקל ובחזרה לגזרה הקודמת. עם זאת, תופעות כדוגמת: בטן רפויה, עודפי עור, סימני מתיחה וצניחה והתרוקנות של השדיים הן שכיחות למדי בקרב נשים לאחר הריונות. מטרתו של ניתוח מתיחת בטן והרמת חזה היא לתת מענה לבעיות אלה ולהשיב לנשים שילדו את המראה המקורי והמרשים שלהן, ועימו גם את הביטחון העצמי. היום ישנן גם נשים הבוחרות לבצע ניתוח מתיחת בטן והרמת חזה בנסיבות אחרות וללא קשר להיריון וללידה.

מתיחת בטן – קצת על ההליך

ניתוח מתיחת בטן, כשמו כן הוא – ניתוח להידוק ומתיחה של בטן רפויה. במהלך ניתוח זה מהדק המנתח את שרירי בטן הרפויים, מסיר תאי שומן מיותרים וכורת עודפי עור. במרבית המקרים, ממקם המנתח את הטבור מחדש וגם משפר את מראהו, אם צריך.

ניתוח הרמת חזה – קצת על ההליך

ניתוח הרמת חזה מיועד במרבית המקרים לנשים שמראה שדיהן נפגם במהלך ההיריון וההנקה. שכן, כתוצאה מהשינויים ההורמונאליים המתרחשים בהריון, לאחר הלידה ובמהלך הנקת התינוק או התינוקת, גדלות בלוטות השד ועימן גדלים גם השדיים. עם תום שלב ההנקה חלים פעמים רבות שינויים משמעותיים במראה השדיים – צורתם משתנה, הם מתרוקנים וצונחים כלפי מטה. בנוסף לכך, הפטמות גדלות וצבען משתנה כתוצאה מפיגמנטציה. ניתוח הרמת חזה נועד לטפל בבעיות אלה, כאשר לאחריו חוזרים השדיים להיות זקופים, מלאים ומעוצבים.

במהלך ניתוח זה ניתן להקטין או להגדיל את השדיים, בהתאם לצורך ולרצונה של המנותחת. ניתוח הרמת חזה ניתן לבצע כחצי שנה או יותר לאחר הפסקת ההנקה, ובניגוד לעבר לא נותרת צלקת תחתונה לרוחבו של השד לאחריו. סיבוכי הניתוח הם נדירים וההחלמה ממנו, גם כאשר הוא נעשה במשולב עם ניתוח מתיחת בטן, היא יחסית מהירה.

דילוג לתוכן