ניתוח מתיחת בטן לאחר ירידה במשקל

ניתוח מתיחת בטן לאחר ירידה במשקל
26.9 | פורסם ע״י: ד״ר וולף

רבים מהפונים לביצוע ניתוח מתיחת בטן הם אנשים שעברו תהליכי הורדה במשקל והרזייה מסיביים. רבים שסבלו מעודף משקל רב שינו את אורח חייהם, עברו לתזונה בריאה יותר והחלו בשגרת פעילות גופנית חשובה כל כך. טרנד הבריאות שהפך כבר לדרך חיים ועבר את שלב הטרנד הביא איתו יותר ויותר אנשים שעושים שינוי תזונתי חשוב.

לאחר תהליך של הורדה במשקל, בעיקר אם מדובר בהפחתה של קילוגרמים רבים, אנשים רבים סובלים מתופעות פחות נעימות כמו עודפי עור גדולים, מעטפות עור סביב איזור הבטן, עור רופף באיזור הידיים והירכיים ועוד. תופעות הלוואי האלו מביאות לא מעט אנשים שהפחיתו במשקל להרגיש פחות אסתטיים ומטופחים ולעיתים קרובות גם מפריעות לשגרת החיים היומיומית. התוצאה היא שאותו אדם שירד במשקל לא יכול להנות מהתוצאות הטובות והמבורכות.

מהלך הניתוח ומטרתו – שיפור מראה הבטן
מטרת הניתוח היא כמובן שיפור של מראה הבטן. המנתח יוצר חתך לרוב באיזור הבטן התחתונה וקו הביקיני, על מנת שלא ליצור צלקות באיזורים נראים לעין. לאחר יצירת החתך מתרכז המנתח בכמה פעולות – הוא מותח את שרירי הבטן ומחזיר אותם ככל הניתן למצב מתוח, הוא שואב את השומן שהצטבר באיזור הבטן, בהתאם לצורך בכך. לעיתים גם מתבצעת שאיבת שומן מאיזור המותניים.

בנוסף, הוא מסיר עודפי עור מיותרים ומותח את העור. לאחר מכן מתבצעת סגירה של החתך והלבשה של חגורת בטן שתלווה את המנותח בימים הראשונים לאחר הניתוח.

מתי זה כדאי?
כל תהליך הרזייה מביא איתו שינויים פיזיולוגיים. ירידה במשקל בייחוד ירידה דרסטית במשקל, מביאה לשינויים גופניים חיוביים אך גם לתופעות הלוואי שציינו כאן – מעטפות עור רופף למשל.

מעטפות אלו מפריעות לא רק ליצור את המראה האסתטי שאותו אדם שעבר ירידה במשקל רצה להשיג, אלא גם מפריעות לשגרה בכל מיני מובנים. אנשים שסובלים מאותה חגורת עור רופפת, בייחוד אם מדובר בחגורה רחבה של עור, מדווחים על קושי בקיום יחסים אינטימיים עם בן או בת הזוג, חוסר בטחון, חוסר יכולת למצוא בגדים מתאימים ותחושה של אכזבה מהתהליך החשוב שעברו.

במקרים מסויימים, אנשים שיש להם את מעטפות וכפלי העור הרופף סובלים מגירויים שונים בעור, הצטברות של לכלוך וזיהומים.
זהו המקום שבו כדאי לשקול ניתוח מתיחת בטן לא רק בגלל האפקט האסתטי שלו, אלא גם בגלל האפקט הנפשי וכמובן – האפקט הבריאותי.

מאיפה מתחילים?
אל המרפאות האסתטיות בניהולו של ד"ר וולף, מנתח פלסטי מומחה בכירורגיה פלסטית אסתטית ומתמחה בניתוחי מתיחת בטן, מגיעים נשים וגברים שעברו תהליכי ירידה במשקל וכיום רוצים לשפר את מראה הבטן באמצעות הניתוח.

התהליך מתחיל תמיד ממפגש של תיאום ציפיות ובדיקה של אפשרויות הניתוח. לאחר מכן עובר המנותח הפוטנציאלי הדרכה ומקבל את כל האינפורמציה לגבי ההכנות לניתוח, תהליך הניתוח וההחלמה לאחריו.

כדי להתחיל את התהליך, יש לקבוע פגישת הכרות בה ייבחנו כל האפשרויות ויינתן המידע הדרוש לקראת ביצוע הניתוח.

דילוג לתוכן