ניתוח תיקון אסימטריה של החזה

ניתוח תיקון אסימטריה של החזה

בוודאי תופתעי לדעת כי תופעת האסימטריה בחזה קיימת בקרב מרבית הנשים אך לרוב אינה מורגשת אן נראית לעין. עם זאת, אצל חלק מהנשים, כתוצאה מהתפתחות לקויה של השד או עקב גורמים חיצוניים (תאונה, מחלה או ניתוח הגדלת חזה כושל), ישנו הבדל משמעותי בגודל אחד מהשדיים, בנפחו, בצורתו או במיקום הפטמה שלו. גורם נוסף העלול לגרום לאסימטריה הוא "תסמונת פולנד" – מחלה נדירה הגורמת להתפתחות לקויה של צידו האחד של הגוף כולל השד. ניתוח תיקון האסימטריה נועד לשפר את מראה השדיים ולהעניק להם מראה אחיד ככל האפשר, זאת בהתאם למצבה של האישה ולמתאפשר אישית מבחינה אנטומית.

תהליך הניתוח

הניתוח לתיקון האסימטריה תלוי בגורמים שונים כשהבולטים בהם הנם סוג העור של האישה וההבדלים בין השדיים ולכן, ישנה חשיבות גדולה להתאמת הניתוח לנסיבות המיוחדות של האישה.
כך לדוגמה, אם ישנו צורך בהגדלה של שד אחד והעור ורקמתו נוקשים ואינם מאפשרים החדרת שתל גדול מדי או ששתל גדול עלול לגרום לצניחה מהירה של השד, תהיי בטוחה כי ניסיונו המקצועי רב השנים של ד"ר' וולף יבטיח לך ייעוץ וטיפול מותאם אישית לנתונים הביולוגיים שלך לכדי תוצאה מיטבית.
האם תקופת ההחלמה כואבת? סולם הכאב של ד"ר וולף:
לאור ניסיונו הרב, יצר ד"ר וולף סולם כאב והחלמה המבוסס על נתונים שהתקבלו ממטופליו הרבים, שנועד להעניק מידע על התחושה הצפויה לאחר הניתוח.
הסולם נע בין 1 ל- 10 (1 – רמת כאב מינימלית, זהה לתחושת כאב מזריקת חיסון, 10- רמת כאב גבוהה, הזהה לכאב המתלווה לשבר אורתופדי לפני קיבוע).

סוג הניתוח
ניתוח לתיקון אסימטריה של החזה
יומיים ראשונים לאחר הניתוח
רמת כאב 3-5 בסולם וולף
עד כשבוע לאחר הניתוח
רמת כאב 2-3 בסולם וולף
לאחר שבוע ממועד הניתוח
רמת כאב 1-2 בסולם וולף
חזרה לשגרה

התאוששות מהירה ומוצלחת לאחר ניתוח אסימטריה של החזה תלויה מאוד בהקפדה על מילוי הוראותיו של ד"ר וולף. מטרת הוראות אלה היא לאפשר לך להתאושש במהרה ולחזור לשגרת חייך במראה חדש.
ביום הראשון שלאחר ניתוח אסימטריה של החזה:
• לאחר הניתוח לגוף לרוב תהיה חבישה קלה או חזייה סביב השדיים. החבישה תוסר על-ידי ד"ר וולף למחרת הניתוח. • יש להקפיד על מנוחה ורוגע תוך כדי שכיבה על הגב וראש מורם באמצעות שתי כריות, עם מינימום תנועתיות.
• יש לבצע תרגילי נשימה, תרגילי כתפיים ותרגילי שוקיים המיועדים להרגעה, בהתאם להנחיותיו של ד"ר וולף.
• הטיפול התרופתי המתלווה להליך הניתוח כולל טיפול אנטיביוטי מתאים והוא ינתן על-ידי הצוות הרפואי בהתאם להוראותיו של ד"ר וולף
רחצה:
• רחיצת הגוף מומלצת לאחר 48 שעות ממועד הניתוח, רצוי בסבון עדין של תינוקות.
בשבוע הראשון שלאחר ניתוח אסימטריה של החזה:
• בשבוע הראשון שלאחר הניתוח תגיע הנפיחות בשדיים לשיאה ואז תחל לסגת בהדרגה.
• לאחר הסרת החבישה ההרגשה תהיה קלילה יותר ותחושת הנוחיות תגבר.
• כבר בשבוע הראשון לאחר הניתוח ניתן לחזור לפעילות שגרתית קלה אך חשוב להקפיד על תזונה נכונה ומנוחה רבה יותר מהרגיל. • מומלץ להימנע משכיבה על הבטן ומהפעלת לחץ על השדיים.
• יש להמשיך בנטילת התרופות בהתאם להוראותיו של ד"ר וולף.
• ד"ר וולף יערוך ביקורת טלפונית מדי יום ומפגש ביקורת אחד לפחות יתקיים במרכז הרפואי במהלך השבוע הראשון שלאחר הניתוח. ביקורים נוספים יתואמו לפי הצורך.
מספר שבועות לאחר ניתוח אסימטריה של החזה:
במהלך 7-10 ימים ממועד הניתוח יחלפו מרבית הנפיחויות ושטפי הדם, חוטי התפירה יספגו באופן טבעי בעור ויעלמו ויחל תהליך החזרה לשגרה. במקרה וישארו מספר תפרים, ד"ר וולף יסיר אותם כשבועיים לאחר הניתוח. תהליך החזרה לשגרה יעשה בהדרגה ובהתאם להוראותיו של ד"ר וולף. במשך שישה שבועות ראשונים לאחר הניתוח יש להימנע מחשיפת אזור הניתוח לשמש ולאחר מכן להקפיד על שימוש בקרם הגנה ייעודי בעיקר באזור הצלקות.

תהליך ההחלמה

ניתוח לתיקון אסימטריה של החזה כולל תחתיו קבוצת ניתוחים כירורגיים המשתנים ביחס לאסימטריה הקיימת ולמבנה השדיים של כל אישה.
בהתאם לכך משתנה גם רמת הכאב בין מנותחת אחת לאחרת.
ניתוח לתיקון אסימטריה של החזה בקרב נשים עם שד קטן, נוקשה ובעל עור עבה והדוק מלווה בימים הראשונים לאחר הניתוח בתחושת מתח וכאב הדומה לתחושת הגודש שלאחר ההיריון והלידה.
תחושה זו נמשכת לרוב מספר ימים וחולפת בהדרגה עם נסיגת הנפיחות. לאחר הניתוח יופיעו נפיחות ותחושת כאב שיחלפו תוך מספר ימים.
כמו כן, בימים הראשונים שלאחר הניתוח תיתכן גם תחושת "בועות" או "פצפוצי אורז" מתחת לפני העור במישוש השד.
לאחר היעלמות הנפיחות ותחושת הבועות, יופיע גם גרד המעיד על תהליך ההחלמה הטבעי של האזור. שינויים בתחושת העור, בעיקר באזור קדמת השד והפטמה, הינם שכיחים ותהליך חזרת התחושה אל העור הינו ממושך ויכול להימשך מספר שבועות ואף מספר חודשים.
פעמים רבות תהליך חזרת התחושה לשדיים לאחר הניתוח יהיה מלווה גם בעקצוצים קלים.

סיבוכים אפשריים

רמת הסיבוכים בניתוחים אסתטיים בכלל ובניתוח לתיקון אסימטריה של החזה בפרט היא נמוכה ביותר.
ניתוח תיקון האסימטריה של השדיים הינו ניתוח אסתטי שכמעט ואינו כרוך בסיכון אך ישנה חשיבות רבה לביצועו על-ידי מנתח מיומן ומקצועי תוך הקפדה על שימוש בטכניקה עדינה וזהירה ותוך התאמה אישית למרקם העור של המטופלת. פעולות אלו יפחיתו באופן משמעותי את שכיחות הסיבוכים.

שאלות נפוצות

האם לאחר ניתוח לתיקון אסימטריה של החזה תהיה סימטריה בין השדיים?
במרבית המקרים לא ניתן להשיג סימטריה מושלמת לאחר ניתוח תיקון האסימטריה. במצבים בהם האסימטריה לפני הניתוח היא קלה וישנו צורך רק בהקטנה או הגדלה של אחד השדיים, תוצאת הניתוח תהיה טובה ביותר ורמתה תהיה קרובה לסימטריה מלאה. עם זאת, במקרים של אסימטריה משמעותית יותר, בה נדרש ניתוח שונה בכל אחד מהשדיים, לרוב לא ניתן להשיג סימטריה מלאה. חשוב לציין כי השדיים יראו זהים לחלוטין בלבוש, גם אם הוא חושפני, אך בעירום ובקרבה רבה, ניתן יהיה לזהות הבדלים בתחושה, במיקום ובגודל הצלקות.
האם אזדקק לחזייה לאחר ניתוח תיקון האסימטריה של החזה?
עובדה היא שלשדיים ישנה נטייה טבעית לצנוח במהלך השנים ושדיים גדולים צונחים הרבה יותר. גם שדיים לאחר ניתוח תיקון אסימטריה יעברו תהליכי צניחה במהלך השנים ומסיבה זו יש להמשיך וללבוש חזיות כדי לשמור על מראה החזה ולעכב ככל האפשר את צניחתם. ישנם מקרים בהם לאחר ניתוח תיקון האסימטריה ניתן לוותר מפעם לפעם או באירועים מיוחדים על החזיה כדי ליהנות מלבוש ייחודי או חשוף יותר.
האם ניתוח לתיקון אסימטריה של החזה כואב? מתי אוכל לחזור לעבודה לאחר הניתוח?
ככלל, רמת הכאב המתלווה לניתוחים אסתטיים, כולל ניתוח לתיקון אסימטריה של החזה, הינה נמוכה ביחס לניתוחים אחרים וניתוח תיקון האסימטריה הוא פחות מטריד או כואב. ישנן נשים שעוברות את הניתוח כמעט ללא כאב או עם תחושת כאב חלשה ביותר ולעומתן ישנן נשים הצריכות משככי כאבים חזקים יותר למשך מספר ימים לאחר הניתוח. החזרה הצפויה לעבודה הינה תוך יומיים עד חמישה ימים, כאשר מרבית הנשים יכולות לבצע פעילויות שגרתיות באופן חופשי כבר למחרת הניתוח.
האם צפויים שינויים בתחושת השדיים לאחר הניתוח?
אחת התופעות הצפויות לאחר הניתוח היא שינוי בתחושות בשד ובפטמה. לצערנו, לא ניתן לחזות מראש כיצד תשתנה התחושה בשד או בפטמה בקרב כל אחת מהמטופלות. לרוב, בשליש מהמקרים ישנה ירידה מסוימת בתחושה בפטמות במהלך הזמן אך ישנם גם מקרים בהם בעקבות הניתוח חל גם שיפור בתחושה בפטמות.
מה קורה לשדיים במהלך ההיריון? האם אפשר להניק תינוק לאחר ניתוח תיקון אסימטריה של החזה?
במהלך ההיריון השדיים עוברים שינויים ניכרים כולל נפיחות, גודש ושינויים בגודל וצבע הפטמה ואלו אותם שינויים העוברים על שדיים בין אם עברו ניתוח ובין אם לא עברו ניתוח. ישנן נשים שלאחר ניתוח תיקון אסימטריה של החזה הצליחו להניק את תינוקן באופן רגיל אך ישנם מקרים בהם יהיה להסתפק בהזנת בקבוק.
מה הסיכוי שאזדקק לניתוח חוזר בשנים הקרובות?
חשוב לזכור שהשדיים הינם איבר דינאמי ביותר המושפע מאוד מכוח המשיכה ומשינויים הורמונאליים שונים. הניסיון מלמד כי נשים רבות מעוניינות בחלוף השנים בניתוח נוסף, בעיקר בשל הצורך לשפר את מראה החזה לאחר הריונות.

דילוג לתוכן