מה כולל ניתוח הרמת עפעפיים

מה כולל ניתוח הרמת עפעפיים
26.9 | פורסם ע״י: ד״ר וולף

ניתוח הרמת עפעפיים הינו אחד הניתוחים השכיחים ביותר. ניתוח זה למעשה מסיר קפלי עור ועודפי שומן בעפעף העליון, בעפעף התחתון או בשניהם.

במסגרת הליך ההתבגרות נוצרים עודפי שומן על העפעפיים ומתחתם ובמקביל השקיקים המפעילים את העפעפיים הולכים ונחלשים. יתרה מזאת, העור על העפעפיים מאבד את הגמישות ולכן במקרים מהסוג הזה יש לשקול לבצע ניתוח הרמת עפעפיים.

מה מתרחש במהלך הניתוח

מראה של עפעפיים שמוטות גורם לא רק להיראות מבוגרים יותר אלא עשוי להוביל למצב של צמצום שדה הראייה. במסגרת הניתוח הרופא מבצע הסרה של רקמות השומן העודפות מאזור העפעפיים, קפלי עור ושריר רופף בעפעף העליון או התחתון.

תחילה מבצעים את החתך בעפעף העליון. המנתח מבצע חתך בעפעף העליון, ומסיר את העור העודף ורקמות שומן. במידה ויש צורך לבצע תפרים אזי הינם תפרים עדינים במיוחד. לאחר כשבוע מהניתוח – המנתח מסיר את התפרים. לעיתים מספיק הדבקה כירורגית על מנת לסגור את החתך.

לאחר מכן, במידה וצריך, מבצעים ניתוח הרמת עפעף תחתון. גם שם מבצע המנתח חתך מתחת לריסים ומסיר את העור העודף יחד עם רקמות השומן.

מתי יש לשקול את הניתוח

יש לשקול את הניתוח כאשר מבחינים בתופעות הבאות:

מראה של עפעפיים נפוחים המזכיר שקיות שומן המכבידות על העין.

עודפים של עור באזור העפעפיים המובילים להפרעה במרחב הראייה.

מה חשוב לעשות טרם הניתוח

טרם הניתוח ישנם שלבים מסוימים אשר כל מטופל צריך לעבור:

סקירת עבר רפואי

על המנתח פלסטי לבקש מהמטופל סקירה של העבר הרפואי שלו על מנת לדעת האם ישנן מחלות מהן סבל בעבר כמו מחלות של לב או כלי דם או בלוטת התריס. יתרה מזאת, המנתח יבקש מידע מפורט על התרופות אשר המטופל לוקח באופן קבוע.

ביצוע בדיקה גופנית

נוסף על כך, לפני הניתוח יש לעבור בדיקה גופנית מקיפה אשר כוללת בין היתר בדיקת ראייה וכן בדיקת יכולת ייצור דמעות וכן בדיקת תנועה של העיניים.

ביצוע צילומים

רגע לפני הניתוח המנתח יצלם את העפעפיים ממספר זוויות שונות- הצילום יסייע לו לתכנן את הניתוח בצורה טובה.

תופעות לוואי

תופעות הלוואי בעקבות ניתוח הרמת עפעפיים כוללים שטפי דם תת עורי ובצקות מסביב לעיניים. בנוסף העיניים יהיו רגישות, ידמעו ואף אולי טשטוש קל בראיה.

מה כולל ניתוח הרמת עפעפיים

דילוג לתוכן