מה מומלץ לבדוק ולדעת לפני ניתוח הגדלת חזה?

מה מומלץ לבדוק ולדעת לפני ניתוח הגדלת חזה?
26.9 | פורסם ע״י: ד״ר וולף

אין ספק כי ניתוח הגדלת חזה הוא הניתוח הפופולארי ביותר בעולם הרפואה הפלסטית כיום, והביקוש אליו רק הולך וגדל. הגדלת חזה היא אחד מהפתרונות המועדפים על נשים שרוצות לשפר את מראן החיצוני, את דימויין העצמי ולהעלות את תחושת הביטחון שלהן, אולם, טרם עוברים תחת סכין המנתחים עלינו לקחת בחשבון את כלל הטכניקות והפרמטרים העומדים בבסיסו של ניתוח זה, ולהקדיש מחשבה גם לפן הרגשי והפסיכולוגי המלווה את התהליך.

מהו הגודל הפרופורציונאלי לגוף?

יש להבין כי לכל גוף יש את המאפיינים הייחודיים לו ואת הפרופורציות המתאימות לו. התנהגות הגוף בעת הניתוח והאופן בו הגוף מקבל את השתלים הם גורמים עיקריים המשפיעים על תוצאות הניתוח. מכאן שיש צורך בתיאום ציפיות יחד עם הרופא המנתח בו מחליטים על תהליך הניתוח המתאים ומבינים מהן התוצאות ההגיוניות אותן ניתן לצפות. על סמך הנתונים האישיים, ההיסטוריה הרפואית של המנותחת ובהמלמת חוות דעת של הרופא המומחה, ניתן יהיה להגיע לתוצאות הגיוניות ואפשריות ולאזן בין המצוי לרצוי.

שתלים בגודל פרופורציונלי יאפשרו לחזה לגדול אך עדיין להיראות טבעי. הגודל הממוצע נא בין 200-300cc, כיוון שגדלים אלו מתאימים למבנה הגוף הנשי הממוצע. קיימת אפשרות לקחת שתלים קטנים או גדולים יותר בהתאם למבנה הגוף ולטעם האישי, אך חשוב להבין כי שתלים גדולים מדי עלולים לגרום לבעיות אסתטיות ורפואיות כגון: קפלים בעור החזה, כאבי גב, אובדן אלסטיות בעור, צניחה של השד, צלקות רחבות או סימני מתיחה.

באיזה שתלים הרופא משתמש בניתוח?

ישנם מגוון סוגים וצורות שונות של שתלים המיועדים לניתוחי חזה, אך כולם נועדו להגדיל ולעצב את נפח החזה של המטופלת ולשוות לו מראה ומגע טבעי יחסית. ההיצע הרב והיתרונות הגולמים בין סוגי השתלים השונים מקשים מעט על הבחירה, אך השתלים הידועים והפופולאריים ביותר כיום להגדלת שדיים הם שתלי הסיליקון, אשר באים בצורות שונות (אגס או שתל עגול) ונבדלים זה מזה גם מבחינת הרכב וצפיפות ג'ל הסיליקון שבשתל. בעת בחירת השתל הרופא עושה התאמה בין הצורה, המבנה והמשקל של גוף המטופלת לבין השתל המתאים לה ביותר. המומלץ ביותר מכל שתלי הסיליקון הוא שתל אנטומי אשר מדמה בצורה הטובה ביותר את המראה הטבעי של השד.

האם כדאי לשלב בניתוח גם הרמת חזה?

לעיתים, על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבור המטופלת, הניתוח הפלסטי ישלב הגדלת חזה עם הרמת חזה. בניתוח המשולב המנתח מכניס את השתלים למקום הנבחר ומשתמש ברקמת השד הקיימת בשתל על מנת לעצב את צורת השד מחדש. חשוב להבין כי הגדלת חזה בלבד אינה מטפלת בבעיה של שד נפול, אלא רק מגדילה אותו – לכן על מנת לקבל תוצאה אסתטית ויפה צריך גם להרים אותו.

דילוג לתוכן