מידע חשוב על מתיחת בטן

מידע חשוב על מתיחת בטן
29.03.2021 | פורסם ע״י: ד"ר וולף

ניתוח מתיחת בטן, הוא הליך כירורגי אסתטי המסייע לשטח את הבטן על ידי הסרת עודפי שומן ועור. המועמדים הטובים ביותר לניתוח בטן הם בעלי עור רפוי שלא הגיבו היטב לתזונה ופעילות גופנית.

בנוסף, חשוב כי אלו המעוניינים לבצע את הניתוח הם לא מעשנים, במצב גופני טוב ובמשקל יציב. ניתוח מתיחת בטן הנו הליך מתאים לאנשים אשר היו בעלי עודף משקל, ולאחר ירידה במשקל, איבדו גמישות בעורם וכן לנשים שעורן ושריריהן נמתחו בעקבות היריון. לכן מומלץ לנשים שמתכננות להביא ילדים נוספים או כל מי שמתכנן להשיל משקל משמעותי ממשקלו- להמתין לפני שיעברו ניתוח מתיחת בטן.

ניתוח מתיחת בטן חלקי, או מתיחת בטן מינימאלית, הוא הליך פחות פולשני עם חתכים קטנים יותר. ניתוח זה אידיאלי עבור מטופלים עם שומן מקומי בחלק התחתון של הבטן. ההליך מייצר פחות צלקות וזמן החלמה קצר יותר.

כיצד מתבצע התהליך?

במהלך הליך ניתוח מתיחת הבטן, המטופל נמצא תחת הרדמה כללית, אזור הבטן מחוטא ומכוסה היטב. בתהליך יתבצעו שני חתכים לפי סימונים שסומנו מראש. האחד מעצם הירך מצד אחד לעצם הירך בצד השני של הגוף, קרוב לאזור הערווה, והחתך השני סביב הטבור. העור יופרד משרירי הבטן.

לאחר מכן מותחים את העור שהופרד על גבי השרירים והעור העודף מוסר. הטבור מעוצב מחדש למצב בו הוא נראה טבעי. החתכים נתפרים ומתבצעת חבישה סטרילית על האזור. הליך ניתוח מתיחת הבטן יכול להימשך בין שעתיים עד חמש שעות לביצוע.

התאוששות

ההחלמה תלויה בגודל הניתוח הנעשה ויכולה להיות בין שבועיים לחודשיים. במהלך תקופה זו על חולים להימנע מפעילות מאומצת ולהימנע מהרמת חפצים כבדים. המטופל יכול לחזור לעבודה לאחר שבוע-שבועיים רק בהתאם לאישור רופא.

תוצאות

כל עוד המטופל שומר על משקלו בעזרת תזונה מאוזנת ופעילות גופנית שוטפת – ניתוח מתיחת הבטן יספק תוצאות לאורך זמן, במראה של בטן חטובה יותר.

סיכונים

יחד עם הסיכונים הרגילים הנלווים לניתוח והרדמה, הסיכונים של ניתוח מתיחת בטן כוללים את הדברים הבאים: א-סימטריה, הצטלקות בעור, עור רופף וחוסר תחושה בעור.

חולים שעברו ניתוח מתיחת בטן עשויים לגלות כי צלקותיהם מורמות, נמתחות או מורגשות יותר.

לקבלת ייעוץ בנוגע להליך מתיחת בטן פנו עוד היום לד"ר וולף, מנתח פלסטי בעל ניסיון עתיר שנים.

דילוג לתוכן